
Firmy či podnikatelia sa často trápia otázkou, ako si vybrať vhodnú účtovnú firmu na spoluprácu. V záujme šetrenia nákladov aj času je odpoveď jednoznačná – takú, ktorá dokáže digitálne spracúvať účtovníctvo.
Sami poskytujeme klientom plne automatizované účtovníctvo, digitálne spracovanie dokumentov a automatizované a digitálne spracovávanie dokumentov. Klienti nám tak nemusia fyzicky nosiť žiadne doklady, faktúry či výpisy, všetko nám môžu jednoducho poslať elektronicky. Účtovníctvo následne digitálne spracovávame aj interne prostredníctvom online aplikácie. To všetko firmám uľahčuje celkovú administratívu či archivovanie dokumentov. Znižujú si tým časovú náročnosť účtovania a tým aj svoje náklady.
Atlas Group je plne digitálny
V Atlas Group sa pritom digitalizáciou a automatizovaním účtovníctva zaoberáme už viac ako 12 rokov.
V rámci poskytovania účtovných, mzdových a daňových služieb využívame cloudové riešenia vo viacerých oblastiach. Už samotné vedenie účtovníctva realizujeme prostredníctvom cloudových účtovných programov podľa preferencií klientov, napríklad Pohoda Online, Money S3/S4 v cloude, OMEGA v cloude alebo Xero.
Pri spracovaní personálnej a mzdovej agendy využívame aplikácie, ktoré zabezpečujú kompletné riešenia: evidenciu dochádzky (PN, OČR, dovolenky), spracovanie výplat, výstupy pre mzdy, ako aj komunikáciu s úradmi. Veľkým benefitom je možnosť nastavenia prístupových práv podľa rolí, akými sú napr. personalista, mzdár, účtovník, finančný riaditeľ či CEO.
Ako teda funguje spolupráca medzi klientom a nami?
- doklady sa posielajú elektronicky – emailom, cloudom alebo cez náš portál,
- bankové výpisy sú posielané vo formáte XML, alebo sa využíva API – tie umožňujú automatizované spracovanie,
- fakturáciu a schvaľovanie výdavkov digitalizujeme – zrýchlime tým celý proces.
Digitálne účtovníctvo je výhodou aj v čase transakčnej dane
Digitálne spracúvané účtovníctvo môže byť pre firmy prínosné aj v súčasnej situácii, keď začala na Slovensku platiť transakčná daň. Každá banka pritom túto daň účtuje inak. Buď pri každej platbe zvlášť, alebo raz denne za všetky odídené transakcie či raz mesačne alebo štvrťročne. Každopádne to má vplyv aj na vedenie účtovníctva.
Táto novinka spôsobila, že počty položiek v účtovnom denníku firiem sa navýšia o transakčnú daň, ktorú banky zapisujú na bankové výpisy podnikateľských subjektov. Vplyvom transakčnej dane má tak väčšina subjektov vo výpise dvojnásobný počet položiek.
Mnohým firmám sa pritom doteraz napríklad ceny za externé účtovníctvo často odvíjali od počtu položiek v účtovnom denníku. Pri optimalizácii nákladov preto odporúčame rokovať s účtovnými kanceláriami o zmene spôsobu výpočtu ceny za účtovníctvo, inak sa náklady podnikateľov opäť navýšia.
Hoci bol tento model praktický, aj my v Atlas Group sme sa ho v nadväznosti na transakčnú daň rozhodli zmeniť – a to podľa odpracovaných hodín, nie podľa počtu zaúčtovaných účtovných položiek. Práve pre zníženie počtu odpracovaných hodín a optimalizácie nákladov na účtovníka prichádza na rad digitálne spracúvanie účtovníctva či automatické spracúvanie dokumentov. Samotní účtovníci šetria svoj čas a tým aj financie klienta. Zároveň môže klient šetriť aj čas svojím zamestnancom, ktorí nemusia účtovníkovi nosiť všetky dokumenty a môžu sa viac sústrediť na predmet podnikania danej spoločnosti.